Φαίνεται πως προχωρά το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ξάνθη.
Με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Νέα Καρβάλη. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα της νέας γραμμής που βρίσκεται υπό δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ και οι μελέτες διεξήχθησαν από τον ΟΣΕ.
Ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει την προμελέτη της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 174 km περίπου και εύρους περί τα 7,5 m για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Νέα Καρβάλη, καθώς και των απαραίτητων τεχνικών έργων (υδραυλικών, γεωλογικών, οδικών κ.λπ.), την αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου και τη χωροθέτηση σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων.
Στοιχεία του έργου
Το έργο διέρχεται εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά, Βόλβης, Κιλκίς, Αμφίπολης και Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των Δήμων Παγγαίου και Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ποια είναι η γραμμή
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη είναι τμήμα της λεγόμενης Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Μέσω της νέας μονής γραμμής εκτιμάται ότι ο χρόνος διαδρομής θα μειωθεί κατά περίπου 3 ώρες.
Έχει μήκος 206 χιλιόμετρα, και θα διαθέτει κλάδους προς τον εμπορικό λιμένα Καβάλας στη Νέα Καρβάλη, προς τη ΒΙΠΕ Καβάλας, τις εγκαταστάσεις Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων και προς τον Εμπορευματικό Σταθμό Διαλογής.
Ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού σταθμού Νέας Φιλαδέλφειας και ολοκληρώνεται στην περιοχή Τοξότες Ξάνθης όπου και προβλέπεται να συνδεθεί με την υφιστάμενη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.
Αναφορικά με το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης μήκους περίπου 37 χιλιομέτρων είναι ολοκληρωμένο το σύνολο των οριστικών μελετών.
Η νέα γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση.
Πηγή: news247.gr
.